BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

søndag 1. mars 2009

Erfaring med bruk av test i klasserommet

Ja nå har jeg gjennomført testen i to klasser, både i 1P og i 2P. Testen var i hovedsak laget for bruk i 2P klassen min (som beskrevet tidligere). Men på grunn av at jeg nettopp hadde blitt ferdig med sannsynlighetsregning i 1P, valgte jeg å prøve ut testen der og.

Da jeg brukte testen i 2P klassen min følte jeg at testen gav meg det svaret jeg ønsket. Jeg ville vite hvor mye elevene kunne om sannsynlighet, før jeg repeterte. Til dette fungerte testen godt. Det var en stor fordel med statistikken. Den gav meg tydlig tilbakemelding om hvor lite elevene kunne de ulike oppgavene. Utifra denne statistikken kunne jeg dermed legge opp undervisningen. Jeg er veldig spent når jeg da er ferdig med repetisjonen om elevene mine klarer testen bedre da.

I 1P klassen min brukte jeg testen som en innlevering. Samtidig kunne jeg bruke resultatet der til å vite hva elevene hadde lært minst i kapittelet om sannsynlighetsregning og dermed ta en ekstra gjennomgang av det.

Jeg føler at test kan være ett godt redskap i undervisningen. Den gir meg umiddelbare tilbakemeldinger om hvordan elevene kan / har lært ett stoff.

0 kommentarer: