BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 2. april 2009

Del.ici.ous

Jeg har for noen uker siden tatt i bruk delicius. Dette er for de som ikke vet det en nettside der du kan lagre alle bokmerkene dine. Fordelen med å lagre de på delicius istedenfor på nettleseren er mange.

For det første vil du her ha de samme bokmerkene uansett hvilke pc du bruker. Dette gjør at du ikke trenger å lagre en interessant side flere steder. For det andre merker du alle sidene med tags. Det gjør at du kan ha mange favoritter og det blir lettere å søke etter de sidene som har noe med det temaet du er ute etter.

I tillegg til at det er en fordel for deg selv er dette ett sosialt sted. Her kan du dele bokmerkene dine med andre og du kan finne andre som er interessert i det samme som deg. Dette gjør at vi lettere kan finne sider som kan vise oss noe interessant.

Det negative med delicious er at du må ta noen flere tastetrykk for å finne en favoritt. Jeg har funnet ut at jeg bruker favoritter på nettleseren min til de stedene jeg besøker en til flere ganger i uken. Resten av bokmerkene mine har jeg på deliciuos. Favoritter på nettleseren er grei når du bare har ca 20 bokmerker, - med flere blir det kaos etter min mening

1 kommentarer:

Anonym sa...

Last ned bokmerke-tillegget fra del.icio.us til Firefox/IE, da kan du bruke dem AKKURAT som nettleser-bokmerkene. Dette tillegget var det som gjorde meg avhengig i løpet av få timer!!! I den til Firefox er det også et eget søkefelt så du på nullkommasvisj kan søke i dine egne bokmerker for å finne noe. Genialt!
Tillegget finner du inne på del.icio.us et eller annet sted - jeg har ikke vært innpå der på flere måneder.