BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 13. mai 2009

NKUL: TEKNA - Lærer og foreldre sin erfaring med LMS

Foreleser ser på forskjell mellom papir, mobil og PC. Ting blir forskjellig i forhold til hva en bruker. De ulike mediene til ulik tid. Det er også viktig å ha kunnskap om bruk av teknikken.

De ulike mediumene kan gi ulike tolkninger. Direkte tale - lyd - og skriftlig tekst kan tolkes veldig ulikt.

Det er ikke alle elever som liker å være muntlig aktiv i timene, og det er heller ikke alle aktiviteter fra noen elever som er like bra for de andre elever.

Bruk av LMS:
På ungdomsskolen fikk foreldrene en felles egen bruker som de kunne logge seg inn med. Dette fungerte rimelig greit. Utfordringer er at lærerne har forskjellige stiler og regler på hvor de plasserer de ulike dokumentene. - Alt dette savnes når elevene kommer på vgs. Det forventes at de skal bruke sine barns brukernavn og passord. Det negative her er at foreldrene da kan se mer om det elevene leverer inn og andre meldinger.....

Ellers ikke noe særlig å referere. Foreleseren startet sesjonen med å si at hun ikke var utdannet pedagog, og det kunne vi egentlig merke... Tydlig at hun ikke er så vant med å legge opp undervisning/ forelesning på en ryddig og fornuftig måte. Kanskje det er derfor hun er forsker. Og er en forsker god,- når det som legges vekt på er private erfaringer og tanker?

0 kommentarer: